Egy könyvelő határidőnaplója

Egy ideje már keresem a megoldásokat a határidőim rendszerezésére. Sokféle határidőnaplóval találkoztam már, köztük van olyan, ami kifejezetten könyvelőknek szól. Különböző szaklapok kiadványaként szoktak megjelenni, sok jó dolog van benne, de mégsem az igazi egyik sem.

Ezek általában nem tartalmaznak írható listákat, csak a határidőket sorolják fel. Ezek a naptárak fűzve vannak, tehát ha olyat jegyzetelek bele, ami jövőre is ugyanaz lesz, nem változik, át kell másolnom az új noteszbe. Ez pedig elég melós, valljuk be.

Sokadjára próbálkozom kialakítani a saját rendszeremet, különböző “pipálós listákat” gyártok, határidős feladatlistát készítek. A baj az volt eddig, hogy több különböző lista különböző helyeken tárolva, amit az irodában látok, de hazavinni nem szoktam. Viszont sokszor van, hogy otthon szeretném átgondolni a következő napok, hetek, hónapok feladatait, hogy előrelátóan tudjak az időmmel gazdálkodni.

Most az aktuális megoldásom, ami úgy tűnik beválik, mert még nem cseréltem le 2 hónap után sem, egy gyönyörűséges filofax personal méretben. Ez a gyűrűi miatt megengedi, hogy ami már nem kell kivegyem, pl. a naptár részt lecseréljem, ami viszont nem változott, az benne maradhat, így nem kell másolgatnom minden évben. 🙂

Olyat is tudok bele fűzni, ami a munkámhoz elengedhetetlen, pl. a vidéki önkormányzatok postacímei, bankszámlaszámai, amit összegyűjtök, és végre egy helyen megtalálom, mindig kéznél van. Személyreszabott, mert csak az van benne, amit én használok, semmi felesleges dolgot nem tartalmaz (pl világ összes országának fővárosai…).

Sok helyen lehet jó ötleteket találni a gyűrűs kalendáriummal kapcsolatban, amit én most megosztok veletek, az a saját naptáram, abból is a saját könyvelős listáim. Még formálódni fog, de egy kis mankó a kezdő  könyvelőknek, hogyan kövessük saját munkánk készültségi fokát.

Erre felírom a cégeimet, akik havi áfa bevallók, és máris van egy képem arról, hogy mi a dolgom a következő időszakban. Ezen aztán kipipálhatom, hogy készen vagyok-e, a NAV felé beadtam-e, és az ügyféllel mit kell utaltatnom. Egyszerre 12 cég fér rá, de nyilván ha több havi áfás céged van, sokszorosítható, és máris mindenki ráfér.

Van egy külön rész a noteszemben az irodai teendőimnek, és annak az elejébe tettem be. Kinyomtattam, kivágtam, kilyukasztottam  és már le is lehet fűzni, használatra kész.

A lyukasztáshoz egy bolti lyukasztott filofax pótlapot tettem a tetejére, levettem a lyukasztó alját, és a papírt beletéve alulról látható, hogy hova esik a lyuk. Itt találsz róla videót, hogy csinálják a nagyok. 🙂

December elején jövök a decemberi, bővített listákkal is, és további naptárrészletekkel.

NicePrice lista november 20 áfa